چگونه عكسها و ويديو هايي را كه در اينترنت تماشا كرديم ذخيره كنيم؟

۲ بازديد

چگونه عكسها و ويديو هايي را كه در اينترنت تماشا كرديم ذخيره كنيم؟ چگونه عكسها و ويديو هايي را كه در اينترنت تماشا كرديم ذخيره كنيم؟ چگونه عكسها و ويديو هايي را كه در اينترنت تماشا كرديم ذخيره كنيم؟ چگونه عكسها و ويديو هايي را كه در اينترنت تماشا كرديم ذخيره كنيم؟ چگونه عكسها و ويديو هايي را كه در اينترنت تماشا كرديم ذخيره كنيم؟ چگونه عكسها و ويديو هايي را كه در اينترنت تماشا كرديم ذخيره كنيم؟

چگونه آهنگ و ويديو هاي كه قبلا در مرورگر آنلاين اجرا شده را ذخيره كنيم ؟

آيا تا به حال به اين مسئله برخورد كرده ايد كه موزيكي را در سايتي به صورت آنلاين گوش كرده و يا ويديويي را ديده اما آن را دانلود نكرده ايد و بعد ها ميخواهيد فايل مورد نظر را بدون دانلود و پخش آنلاين مجددا در كامپيوتر خود ذخيره كنيد؟  اگر جواب شما بله است ما در اين پست قصد داريم ترفندي را براي ذخيره كردن ويديو هايي كه قبلا به صورت آنلاين ديده ايد مثل ويديو هاي فيس بوك و … و همين طور آهنگ هايي كه به صورت آنلاين گوش داده ولي آنها را دانلود و در كامپيوتر خود ذخيره نكرده ايد آموزش دهيم.

 

ذخيره كردن موزيك و ويديو هاي پخش شده آنلاين در حافظه كش فايرفاكس ، گوگل كروم و..

How To View, Copy, Extract Videos and Audio Stored In Browser Cache

ديدن ويديو به صورت آنلاين مساوي است با يكبار دانلود آن و مصرف پهناي باند ، اگر محدوديت پهناي باند داريد تماشا و پخش مجدد فيلم و ويديو هايي كه قبلا در يوتيوب، فيسبوك ، آپارات و .. ديده ايد براي شما اصلا به صرفه نخواهد بود از اين رو تصميم داريم نحوه استخراج ، مشاهده و ذخيره كردن فايل هاي تصويري و آهنگ هايي كه يكبار قبلا آنها را پخش و گوش كرده ايد را در انزل وب آموزش دهيم.

يك ويژگي خوب مرورگرها كش (Cache) يا حافظه نهان آنهاست ، هنگامي كه به وب سايت ها مراجعه مي كنيد ، عكس مي بينيد، ويديو هاي آنلاين تماشا مي كنيد تمامي اين اطلاعات در كش مرورگر شما ذخيره مي شود (به جز مواردي كه به صورت پنهان به آنها مراجعه كرده ايد / incognito mode) تا وقتي براي بار دوم به آن وب سايت مراجعه كرديد با سرعت بالاتري براي شما بارگذاري شود. و نكته حائز اهميت استخراج فايل هاي صوتي، تصويري و عكس ها از كش مرورگر به واسطه نرم افزار هاي كمكي است. ما در يك پست به صورت تخصصي استخراج عكس از كش مرورگر و همچنين بازيابي و دسترسي مجدد به عكس و ديگر فايل ها پاك شده با استفاد از حافظه كش (Cache) مرورگر ها را توضيح داده ايم. اگر اين مطلب را نخوانده ايد حتما توصيه مي كنم مطالعه بفرمائيد. همچنين اگر اتصال به اينترنت خود را از دست داده ايد نگران نباشيد اين مطلب آموزشي را مطالعه كنيد تا بدانيد كه چگونه بدون اتصال به اينترنت سايت ها را با كمك كش مرورگر باز كنيد.

در اين پست قصد داريم ذخيره كردن ويديو هايي كه به صورت آنلاين قبلا ديده ايد را با استفاده از نرم افزار كمكي VideoCacheview به شما آموزش دهيم  به علاوه براي ذخيره سازي آهنگ هايي كه قبلا به صورت آنلاين گوش داده ايد با ما همراه باشيد تا ترفند ذخيره كردن آنها از روي پوشه كش مرورگر فايرفاكس و گوگل كروم به شما آموزش دهيم.

videocacheview

اين نرم افزار رايگان اين امكان را به وجود مي آورد كه تمام ويديو هاي ذخيره شده در كش مرورگرها از جمله گوگل كروم، فايرفاكس، اينترنت اكسپلورر و اپرا قابل مشاهده باشد. شما مي توانيد با استفاده از اين برنامه ليست ويديو هايي كه قبلا توسط شما در مرورگرها مشاهده شده است را اسكن و سپس آنها را ذخيره كنيد. در نظر داشته باشيد اينكار تنها با ابزارهاي كمكي ميسر خواهد بود و در حالت عادي شما در كش مرورگرها چنين اطلاعاتي را نمي توانيد رويت كنيد. همچنين اگر به دنبال بهترين نرم افزار براي ريكاوري فايل هاي پاك شده هستيد مطالعه اين مطلب را پيشنهاد مي كنيم.

آموزش VideoCacheView براي ذخيره كردن ويديو هايي كه قبلا در مرورگر ها ديده ايم

براي شروع ابتدا اين نرم افزار ۱۰۴ كيلوبايتي را دانلود و اجرا كنيد ( برنامه بدون نياز به نصب است ) ، زماني كه برنامه براي بار اول اجرا شود، كش تمامي مرورگرهاي شما را اسكن كرده و در ليستي به شما نشان خواهد داد براي ذخيره كردن فايل مورد نظر خود بر روي دكمه “Copy selected files to” كليك كرده تا فايل مورد نظر شما در مسير از قبل تعيين شده نرم افزار ذخيره گردد.

اگر شما مي خواهيد فايل هاي خود را بر روي مسير دلخواه خود ذخيره كنيد براي اينكار بر روي آيكون دوم  كليك كرده و مسير پيش فرض را به مسير دلخواه خودتان تغيير دهيد. در اين صورت در زمان صرفه جويي كرده ايد و اگر تمايل داشتيد تعداد زيادي از فايل ها را ذخيره كنيد ديگر نيازي نيست هر بار مسير دلخواه خود را وارد كنيد.

copycachefiles

توجه داشته باشيد ذخيره اين فايل بر روي كامپيوتر شما به اين معني نيست كه آنها را دانلود مي كنيد زيرا زماني كه فيلم يا ويدئويي را به صورت آنلاين ديده ايد در واقع آن را دانلود كرده ايد تنها كاري كه در حال حاضر مي كنيد اين است كه با استفاده از اين نرم افزار قادر خواهيد بود فايل ويدئويي كه در كش مرورگر شما ذخيره شده است را بر روي سيستم و كامپيوتر شخصي خود نيز ذخيره كنيد.

تنظيمات VideoCacheView

بر روي گزينه تنظيمات (Options) > تنظيمات پيشرفته (Advance options) كليك كنيد. در اينجا شما مي توانيد تعيين كنيد كه نرم افزار كش كدام مرورگرها را جستجو كند و براي شما نمايش دهد. (مرورگر كروم – فايرفاكس – اينترنت اكسپلورر – اپرا) به غير از اين گزينه ها، گزينه ي ديگري با عنوان پوشه موقت (Temporary folder) نيز در دسترس است كه شما مي توانيد تيك هر گزينه را بر حسب نياز خود فعال و يا گزينه مورد نظر خود را غير فعال كنيد.

advancecacheoption

ويژگي هاي ديگر نرم افزار

– اگر شما مي خواهيد ويديو يا فيلم مورد نظر خود را بدون اينكه آن را ذخيره كنيد، ببينيد مي توانيد بر روي فايل مورد نظر خود كليك راست كرده و گزينه “Play selected file” را انتخاب كنيد تا فايل مورد نظر شما را با ويديو پلير پيش فرض كامپيوترتان نمايش دهد. در صورتي كه نتوانستيد از بين ليست، فايل مورد نظر خود را بيابيد اين گزينه به شما كمك خواهد كرد كه سريعتر ويديو ها رو مشاهده و بررسي كنيد.

playcachefiles

– در بعضي موارد شما قادر نخواهيد بود فايل مورد نظر خود را ببينيد و با پيغام زير روبه رو مي شويد به اين معني كه فرمت اين فايل به گونه اي است كه شما نمي توانيد با پليرهاي پيش فرض كامپيوترتان آن را مشاهده كنيد؛ براي بر طرف كردن اين مشكل به كنترل پنل ويندوز مراجعه كرده و از قسمت برنامه ها (Control panel-> Programs-> Default programs) برنامه ي پيش فرض خود را به نرم افزاري تغيير دهيد كه تمام فرمت ها را باز كند.

attachdefaultplayer

– همچنين اگر مي خواهيد ليست كش نمايش داده شده را استخراج (Export) كنيد، فايل يا فايل هاي مورد نظر خود را انتخاب و سپس كليك راست كنيد و گزينه “Export selected items” را انتخاب نماييد. همچنين مي توانيد از ميانبر صفحه كليد “Ctrl+S” نيز استفاده كنيد. فايل اكسپورت شده به صورت تصوير زير مي باشد كه شامل نام فايل، فرمت، لينك دانلود، اطلاعات مرورگر و نام كامل مسير مي باشد. شما مي توانيد از طريق لينك دانلود جهت دانلود مجدد فايل بر روي كامپيوتر خود استفاده كنيد اما بهتر است براي صرفه جويي در حافظه نهان (كش) از دانلود مجدد فايل خودداري كرده و با استفاده از اين نرم افزار فايل موردنظر را بر روي كامپيوتر خود ذخيره كنيد.

exportfileinformationcache

ترفند ذخيره كردن آهنگ هايي كه قبلا در گوگل كروم و فاير فاكس به صورت آنلاين گوش داده ايد

براي بازيابي و ذخيره كردن آهنگ هايي كه قبلا به صورت آنلاين گوش داده ايد ولي فراموش كرده ايد كه آنها را دانلود كنيد مي بايست مسير هاي ذكر شده در پايين براي مرورگرهاي كروم و فايرفاكس را دنبال كنيد و از ليست نمايش داده شده مي توانيد فايل ها را براساس تاريخ و يا سايز آنها مرتب سازي كرده و با كشيدن و رها كردن در VlC پلير، آن را گوش كرده تا آهنگ مورد نظر خود را بيابيد.

اگرچه فايل ها در اين روش فرمت خاص و اسم مشخص ندارند و پيدا كردن آنها كمي وقت گير تر است اما با استفاده از ترفند زير ويديو هاي كش شده نيز در دسترس شما قرار خواهند گرفت !

نكته : به جاي anzalweb شما بايد وارد پوشه نام كاربري ويندوز خود شويد

در مرورگر كروم مسير زير را دنبال كنيد: C:UsersanzalwebAppDataLocalGoogleChromeUser DataDefaultMedia Cache

ترفند ذخيره كردن آهنگ هايي كه قبلا در گوگل كروم و فاير فاكس به صورت آنلاين گوش داده ايد

پس از مرتب سازي فايل ها بر اساس حجم يا تاريخ ايجاد در پوشه مورد نظر ميتوانيد آنها را يكي يكي در پلير بكشيد تا آهنگ مورد نظر خود را پيدا كنيد

ترفند ذخيره كردن آهنگ هايي كه قبلا در گوگل كروم و فاير فاكس به صورت آنلاين گوش داده ايد

در مرورگر فايرفاكس مسير زير را دنبال كنيد: C:UsersanzalwebAppDataLocalMozillaFirefoxProfiles

بعد از طي كردن مسير بالا در پوشه Profiles وارد پوشه پروفايل مرورگر خود شويد كه داراي اسامي عجيب مثل ۵۸۲tl95j.default است سپس وارد پوشه cache2 يا cache شويد و در نهايت مجددا وارد پوشه entries شويد تا فايل هاي كش شده را مشاهده كنيد و همانند مرورگر گوگل كروم براي بدست آورد فايل مورد نظر خود اقدام كنيد.

ترفند ذخيره كردن آهنگ هايي كه قبلا در گوگل كروم و فاير فاكس به صورت آنلاين گوش داده ايد

تجربه و پيشنهاد شما ؟

در صورتي كه به مشكلي مهمي به جز موارد بالا بر خورده ايد و يا اينكه راه حلي خاصي ديگري براي ذخيره كردن آهنگ ها و ويديو هاي ديده شده به صورت آنلاين در مرورگر ها مي دانيد تجربيات و پيشنهادات خود را با ما به اشتراك بگذاريد.

منبع فارسي انزل وب
اشتراك گذاري
برچسب ها cache , MP4 , swf , WMV , برنامه مديريت كش مرورگر ها , پخش آنلاين , ترفند آهنگ , ترفند مرورگر , ترفند موزيك , ترفند ويديو , چگونه ويديو هايي را كه در اينترنت تماشا كرديم ذخيره كنيم؟ , ذخيره كردن آهنگ ها و ويدئوهاي ديده شده , ذخيره كردن آهنگ هاي گوش داده شده به صورت آنلاين , ذخيره كردن ويدئوها و موزيك هاي آنلاين , ذخيره كردن ويديو ها و موزيك هاي آنلاين , ذخيره كرده ويديو و آهنگ هايي كه به صورت آنلاين ديده ايد , ذخيره موزيك و ويديوهاي آنلاين قبلا ديده شده , كش , كش مرورگر

مطالب مرتبط

حل مشكل عدم ارسال و باز نشدن عكس ، فيلم و.. در تلگرام ۷ روش حل مشكل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عكس ، فيلم و.. در تلگرام 5 روش افزايش حافظه داخلي گوشي اندرويد بدون نياز به روت ۵ روش افزايش حافظه داخلي گوشي اندرويد بدون نياز به روت چگونه بدون اتصال به اينترنت سايت ها را با كمك كش مرورگر باز كنيم چگونه بدون اتصال به اينترنت سايت ها را با كمك كش مرورگر باز كنيم بازيابي و دسترسي به اطلاعات و محتوا پاك شده سايت،وبلاگ و سرويس هاي اينترنتي

نظرات

6,910 results
  1. چگونه فايل دانلود كنيم؟ - beytoote.com

    www.beytoote.com/computer/tarfand-i/download-file.html 

    چگونه عكس هاي اينستاگرام را در كامپيوتر ذخيره كنيم. ... كه ميتواند اينترنت ... و سپس فايل را در ...

  2. ذخيره كردن تصاوير و ويديوهاي تلگرام در گالري - AriaMoons

    www.ariamoons.com/howto/31662/how-to-save-telegram-media-in-gallery 
    •  62% ·
    • 109 ratings

    از اين به بعد عكس‌ها و فيلم‌هايي كه در تلگرام ... كرديم سيو كنيم ... را چگونه مي توان ذخيره ...

  3. Aftabgardan - چگونه فايلها ي پاك شده را بازيابي كنيم؟

    aftab.cc/tutorial/6 

    ... پاك كنيم (به صورتي كه حتي در سطل ... صورت يك جا و در قالب يك ... ذخيره شده را اصلاح كنيم ...

  4. آموزش: چگونه برنامه‌هاي اندرويدي خود را به كارت حافطه ...

    farnet.ir/1394/05/118682/how-to-move-android-apps-to-sd-card

    ... مي‌كنند كه فضاي ذخيره ... برنامه ها و عكسها و و غيره را ... در حال بررسي اينترنت ...

  5. آموزش كامل اينستاگرام | فارنت

    farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you...

    ... روي نقشه عكس‌هايي را كه در جاهاي ... ديگران را ذخيره كنيم ... چگونه از قاب‌ها و افكت ...

  6. چطوري بفهميم وقتي يك فايل دانلود ميشود كجا ذخيره ميشود

    www.cloob.com/timeline/answer_79207_959627

    ... اين سوال من در مورد برنامه هايي است كه از طريق اينترنت ... اينترنت ذخيره مي ... و و در قسمت ...

  7. آموزش تلگرام(telegram) + رفع مشكلات تلگرام - AriaMoons

    www.ariamoons.com/howto/8135/اموزش-تلگرامtelegram
    • 74% ·
    • 1.2K ratings

    ... چگونه اكانت هاي ديگر خود را از تلگرام خارج كنيم و ... را در آيفون و آيپد ذخيره ... هايي كه ...

  8. چگونه با فتوشاپ چند عكس را كنار هم بچينيم - فروشگاه ...

    www.imckala.com/show.php?q=چگونه+با+فتوشاپ+چند...

    به شما آموزش مي دهد كه موهاي خود را چگونه و به ... همسايه‌هايي است كه در كنار ... كنيم كه ...

  9. آموزش نرم افزار jetAudio

    www.jetaudio.blogfa.com/author-jetaudio2.aspx

    ولي در پخش فيلم و ويديو kmplayer ... ذخيره كنيم تا هروقتي كه ... هايي را در ...

  10. هشت روش براي خالي كردن حافظه دستگاه هاي اندرويدي - ديجياتو

    digiato.com/article/2014/07/04/هشت-روش-براي-خالي...

    اپليكيشن هايي كه ... توصيه مي كنيم عكس ها را به صورت ... هاي خود را پاك كنيد و در عوض به ...

  11. Some results have been removed
     
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.