ته شده توسط : ميلاد غيب دوست| تير ۱۳ام, ۱۳۹۶|بازاريابي اينترنتي, وبلاگ نويسي چگونه از وبلاگ نويسي به كسب درآمد اينترنتي برسيم چگونه از وبلاگ نويسي به كسب درآمد اينترنتي برسيمReviewed by ميلاد غيب دوست on Jul 4Rating: 5.0چگونه از وبلاگ نويسي به كسب درآمداينترنتي برسيمما امروزه در عصر ديجيتال زندگي ميكنيم و اطلاعات اهميت ويژهاي در زندگي ما دارد. اكثر مردم در سراسر جهان امكان استفاده از اينترنت، براي اينكه بهسادگي به اطلاعات موردنيازشان دست پيدا كنند را دارند. همانطور كه گفته شد يكي از روشهاي مرسوم ارائهي نامحدود اطلاعات و معرفي كسبوكارهاي مختلف وبلاگ نويسي است. حال به توضيح اينكه چگونه يك وبلاگ ميتواند به رشد برند و تجارت شما كمك كند، ميپردازيم: Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins. ما امروزه در عصر ديجيتال زندگي ميكنيم و اطلاعات اهميت ويژهاي در زندگي ما دارد. اكثر مردم در سراسر جهان امكان استفاده از اينترنت، براي اينكه بهسادگي به اطلاعات موردنيازشان دست پيدا كنند را دارند. همانطور كه گفته شد يكي از روشهاي مرسوم ارائهي نامحدود اطلاعات و معرفي كسبوكارهاي مختلف وبلاگ نويسي است. حال به توضيح اينكه چگونه يك وبلاگ ميتواند به رشد برند و تجارت شما كمك كند، ميپردازيم: مزيتهاي وبلاگ نويسي مخاطبين و مشتريان احتمالي بهراحتي ميتوانند از طريق وبلاگتان به شما دسترسي پيدا كنند هر بار كه پست جديدي را در وبلاگتان به اشتراك ميگذاريد، مطالب و محتواي وبلاگ خود را در موتورهاي جستجوگر اصلي مانند گوگل و ياهو بهينهسازي ميكنيد و رتبهي وبلاگ خود را بالا ميبريد. هرچه اطلاعات بيشتري را ارائه دهيد احتمال اينكه رتبهي وبلاگ شما بالاتر برود و جزو اولين نتايجي كه موتورهاي جستجوگر براي كاربران نمايش ميدهند باشد، بيشتر است. اينكه به كاربران و مشتريان احتمالي خود اين امكان را بدهيد كه بهراحتي به شما دسترسي پيدا كنند، در موفقيت شما تأثير بسياري دارد. در اين صورت بهجاي اينكه شما به دنبال مشتريان خود بگرديد، آنها تلاش ميكنند به محصولات و خدماتي كه ارائه ميدهيد دسترسي پيدا كنند. وبلاگ نويسي، شما را نسبت به رقبايتان متمايز ميكند داشتن وبلاگ به شما كمك ميكند اطلاعاتي دربارهي خودتان و كسبوكارتان، و همچنين محصولات و خدماتي كه ارائه ميدهيد را به اشتراك بگذاريد. در نظر داشته باشيد كه ممكن است رقبايتان از چنين امكاني برخوردار نباشند و در اين صورت شما ميتوانيد در اين زمينه در رقابت با آنها پيروز شويد. در شرايطي كه هنوز بيشتر تجار ترجيح ميدهند روابط خود را به شكل تلفني يا حضوري پيش ببرند، وبلاگ به شما اين امتياز را ميدهد كه علاوه بر اين نوع روابط، در فضاي مجازي هم بهصورت مستمر حضورداشته باشيد و اين، شمارا در ميان صدها و حتي هزاران برند ديگر متمايز ميكند. ميتوانيد با افراد مختلف و نهفقط با مشتريان احتمالي خود ارتباط برقرار كنيد ايجاد تعاملات مؤثر با مشتريان فعلي يا احتمالي، براي رشد برند شما بسيار سودمند است. اگر اين امكان را در اختيار كاربرانتان بگذاريد كه سؤالات، نظرات و پيشنهادهاي خود را با شما در ميان بگذارند، علاوه بر اينكه به نياز مشتريانتان پاسخ دادهايد، خودتان را نيز بهعنوان شخص يا شركتي كه براي مخاطبان خود ارزش قائل است و به آنها و نيازهايشان اهميت ميدهد به آنها شناساندهايد. اين كار اعتماد و وفاداري مشتريان را نسبت به شما، و درنتيجه اعتبار و ارزش برند شمارا در رقابت با ديگران افزايش خواهد داد. وبلاگ فرصتهاي فراواني را براي شما فراهم ميآورد يكي از مزاياي وبلاگ نويسي اين است كه فرصتهاي تجاري بيشماري را براي شما به وجود ميآورد. پيشنهادات شغلي، درخواست تبليغات روي وبلاگ و درخواست سخنراني در كنفرانسهاي مختلف ازجملهي اين فرصتهاست. به ياد داشته باشيد كه تنها مشتريان احتمالي شما از وبلاگ شما بازديد نميكنند، بسياري افراد ديگر از صاحبين مشاغل گرفته تا حرفهايهاي تجارتهاي مختلف نيز ممكن است مطالب شمارا مطالعه كنند و به وبلاگ شما سر بزنند، و اين فرصتهاي نامحدود و بينظيري را براي شما فراهم ميآورد. مقاله اي با موضوع : وبلاگنويسي را با اوكس تيم آغاز كنيم ميتواند به شما كمك كند بررسي مشكلات كسب درآمد از طريق وبلاگ نويسي در ايران وبلاگ نويسي يكي از آن كارهايي است كه مدام در حال پيشرفت است و هر روز اوضاع بهتر و مناسبتري پيدا ميكند. بسياري از افراد در سراسر دنيا توانستهاند از طريق همين وبلاگ نويسي به شهرت و اعتبار برسند و با درآمد حاصل از آن زندگي خود را بچرخانند. خيلي از وبلاگ نويسها با به كار گيري روشهاي صحيح بازاريابي محتوا و توليد محتواي با ارزش توانستهاند وبلاگ خود را به موفقيتهاي چشمگيري برسانند. مسلما اين وبلاگ نويسهاي موفق هدف اوليهشان پول نبوده چون اگر چنين بود در مدت كوتاهي نااميد ميشدند و كار خود را متوقف ميكردند. ولي قطعا كسب درآمد از وبلاگ در ليست اهداف آنها بوده و كسي هم نميتواند منكر اين مسئله شود. هيچ كس دوست ندارد همه دانستهها و تجربيات خود را به صورت رايگان در اختيار عموم قرار دهد و اين منطقي است كه انتظار داشته باشد از طريق وبلاگنويسي و به اشتراك گذاشتن اطلاعات خود از اين طريق، پولي هم به دست آورد. من به عنوان يك وبلاگ نويس بارها از طرف دوستان و مخاطبان خودم با اين سوال مواجه ميشوم كه واقعا چطور ميشود از طريق وبلاگ نويسي به درآمد رسيد. مشخص است كه خود من هم در ابتداي كار اين سوال را بارها از خودم پرسيدهام. بنابراين حالا كه كمي در اين مورد اطلاعات پيدا كردهامميخواهم در اين مقاله كاملا صادقانه به اين سوال تكراري از ديدگاه خودم پاسخ بدهم تا شايد راهنمايي باشد براي افراد ديگري كه در آينده اين سوال برايشان پيش ميآيد. مشكلات ايجاد شده توسط برندها و كسبوكارها برندها و كسبوكارها، مهره اصلي در تبليغات هستند. اين برندها هستند كه تصميم ميگيرند در يك وبلاگ محصول خود را تبليغ كنند يا به يك وبلاگ نويس اجازه ميدهند تا محصولات آنها را نقد كند. ولي برندها و كسبوكارهاي ايراني چه نقشي در مشكلات كسب درآمد از طريق وبلاگنويسي در ايران دارند؟ مشكل اول: جدي نگرفتن وبلاگها هر برندي براي تبليغ محصولات خود به اين موضوع توجه ميكند كه از چه رسانهاي استفاده كند كه بيشترين توجه را به سوي محصولات خود جذب كند. در ايران پاسخ اين سوال برندها معمولا تلويزيون است چون بيشترين مخاطب را دارد و افراد بيشتري تبليغات شركت را ميبينند. البته اين طرز فكر كاملا منطقي و صحيح است. اما از سوي ديگر خود برندها هم در رشد نكردن درآمدزايي در وبلاگها سهيم هستند. اگر برندها توجه بيشتري به وبلاگها داشته باشند و آنها را جدي بگيرند، وبلاگهاي ايراني هم اين امكان را پيدا ميكنند كه رشد كنند و به مرحله كسب درآمد برسند. برندهايي كه با بررسي دقيق، وبلاگهاي برتر براي تبليغ محصولات خود را پيدا ميكنند و خود را در آن وبلاگها تبليغ ميكنند نه تنها به سود خودشان قدم برداشتهاند بلكه در پيشرفت وبلاگها هم نقش مهمي ايفا كردهاند. در واقع هزينه براي زودتر ديده شدن گاهي وقت ها زودتر و بيشتر ديده شدن در زمان ماندگاري نميتونه داشته باشه البته اين به خلاقيت و طراحي تبليغاتي شركت ها بستگي داره. مشكل دوم: آشنا نبودن به شيوه تبليغات در وبلاگها از ميان تعداد محدودي از برندها كه تبليغات در وبلاگها را جدي ميگيرند، اكثرا با مفهوم صحيح تبليغات وبلاگي آشنايي كاملي ندارند. معمولا اينطور تصور ميكنند كه با پرداخت مبلغ مشخصي به يك وبلاگ ميتوانند تا مدت زمان مشخصي يك بنر تبليغاتي در سايدبار به بازديدكنندههاي آن وبلاگ نشان دهند. اين روش نه تنها براي آن برند چندان سودمند نيست، بلكه براي وبلاگ مربوطه هم نتيجه چندان خوبي به همراه ندارد اكنون ديگر تبليغات بنري تنها راه و بهترين راه تبليغات در وبلاگ نيست. از روشهاي ديگر تبليغات در وبلاگ ميتوان به پستهاي مهمان اشاره كرد كه طي آن يك وبلاگنويس با دريافت يك هزينه مشخص از يك محصول از يك شركت در يك پست از وبلاگ خود مينويسد (كه در پست هايي بعدي سعي داريم بعد از اجراي مسابقه وبلاگ نويسي اين مورد را در اوكس تيم پياده سازي كنيم) و در مورد آن توضيح ميدهد و ويژگيهاي مثبت آن را برميشمارد. روش ديگر اين است كه يك شركت محصول جديد خود را در اختيار چند وبلاگنويس برتر در همان زمينه ميگذارد تا آن را مورد نقد و بررسي قرار دهند. البته روشهاي تبليغات و درآمدزايي وبلاگي بسيار زياد هستند و در اين مقاله نميخواهم به آنها بپردازم، ولي منظور كلي اين است كه خيلي از برندها اصلا با اين روشها آشنا نيستند كه اين اصلا خوب نيست. مشكلات ايجاد شده توسط مخاطبان مخاطبان و بازديدكنندهها هم به عنوان افرادي كه محتوا براي آنها توليد ميشود و تبليغات براي آنها به نمايش گذاشته ميشود، نقش مهمي در به درآمد رساندن وبلاگها دارند. ولي باز هم متاسفانه در ايران مخاطبان وبلاگها مشكلات بزرگي سر راه وبلاگها قرار ميدهند كه از جمله آنها ميتوان به موارد زير اشاره كرد: مشكل اول: جدي نگرفتن وبلاگها مشكل اصلي و اساسي اين است كه تعداد افرادي كه مطالب وبلاگها را در ايران ميخوانند و دنبال ميكنند هنوز خيلي كم است. اكثر افراد فقط به خواندن تيترهاي روزنامهها بسنده ميكنند و ديگر به دنبال مطالعه بيشتر در زمينههاي مختلف نميروند. آن تعدادي هم كه كمي مطالعه را جدي ميگيرند تصور ميكنند كه مطالعه فقط به معني خواندن كتاب است. نميخواهم بگويم كه روزنامهها و مجلات و كتابها براي مطالعه مناسب نيستند، فقط ميخواهم بگويم وبلاگها و محتواي ديجيتال هم ميتوانند به صورت جدي مورد مطالعه قرار بگيرند. هنوز خيلي از افراد مطالب نوشته شده در وبلاگها را هر چقدر هم كه باارزش باشند دنبال نميكنند. نتيجه اين عدم استقبال به پيشرفت نكردن وبلاگها و كندتر شدن روند به درآمد رسيدن وبلاگها منتهي ميشود. مشكل دوم: توقعات نادرست از وبلاگها يكي ديگر از مشكلات اين است كه بازديدكنندهها توقعات نادرست و نابهجايي از وبلاگها دارند كه البته در اين مورد تا حدودي ميتوان گفت خود وبلاگها هم بيتقصير نيستند چون مخاطبان را بد عادت كردهاند. بسياري از مخاطبان وبلاگهاي ايراني انتظار دارند كه وبلاگها تمامي محتواي خود را به طور كاملا رايگان در اختيارشان قرار دهند. اگر يك وبلاگ مثلا آموزشي بخشي از محتواي آموزشي خود را به صورت غيررايگان در وبلاگ خود ارائه كند شديدا مورد انتقاد قرار ميگيرد، يا اگر يك مطلب اسپانسر شده در يك وبلاگ منتشر شود، بازديدكنندهها اصلا خوششان نميآيد. قابل تذكر است كه بازديدكنندهها بايد در نظر داشته باشند كه وبلاگها هم احتياجات مالي دارند و براي اينكه بتوانند به كار خود ادامه دهند مجبور هستند از روشهاي مختلف به كسب درآمد بپردازند. مشكل سوم: استفاده نادرست شبكه هاي اجتماعي: شايد بيان جمله استفاده نا صحيح درست تر باشه شبكه هاي اجتماعي كه محتواهايي را داخل خودش گنجونده كه با اين دنياي اينترنت قابليت جستجو را توسط موتور هاي جستجوگر ندارد و اين يعني عدم دسترسي همه كاربران به مطالب نوشته شده. مشكلات وبلاگ نويسها وبلاگ نويسها هم در به درآمد رسيدن وبلاگها مشكلات زيادي ايجاد ميكنند در حالي كه شايد خودشان اين موضوع را ندانند. حتما از خودتان ميپرسيد يك وبلاگنويس چطور ميتواند در درآمدزايي وبلاگ مشكل ايجاد كند: مشكل اول: تفكرات اشتباه در مورد وبلاگ نويسي بارها در اين مورد نوشتهام. هر روز تعداد زيادي وبلاگ جديد به وجود ميآيند و بعد از مدت كوتاهي هم به كار خود پايان ميدهند. علتش اين است كه اكثر وبلاگ نويسها با هدف كسب درآمد شروع به وبلاگ نويسي ميكنند و بعد از مدت كوتاهي كه به نتيجه نميرسند وبلاگ نويسي را كنار ميگذارند. درست است كه يكي از اهداف شما در وبلاگ نويسي بايد كسب درآمد باشد ولي نبايد تنها هدف شما همين باشد. همين تفكر اشتباه باعث ميشود وبلاگ نويسها موضوعاتي را براي وبلاگ خود انتخاب كنند كه متداولتر هستند چون فكر ميكنند با اين كار زودتر به درآمد ميرسند. در نتيجه تعداد وبلاگهايي كه موضوعات متفاوت و خاص دارند كم ميشوند و اين موضوع سبب ميشود كه هم تعداد مخاطبان محتواي اينترنتي كاهش يابد و هم اينكه وبلاگها كمتر جدي گرفته شوند. مشكل دوم: ناآشنا بودن به شيوه صحيح كسب درآمد از سوي ديگر تعداد زيادي از وبلاگ نويسها با شيوههاي مختلف و صحيح كسب درآمد از وبلاگ نويسي آشنا نيستند. روشهاي اشتباه درآمدزايي در خيلي از وبلاگهاي ايراني قابل مشاهده است. وبلاگهايي كه با بنرهاي تبليغاتي اشباع شدهاند و جايي براي خود محتوا باقي نگذاشتهاند. احتمالا مديران اين وبلاگها با بقيه شيوههاي كسب درآمد از وبلاگ آشنايي نداشتهاند كه چنين اشتباهي را مرتكب شدهاند كه اين هم برميگردد به عدم آموزش صحيح وبلاگ نويسي. مشكل سوم: جدي نگرفتن تواناييها آن دسته از وبلاگ نويسهاي ايراني هم كه دو مشكل بالا را ندارند، تواناييهاي خود را جدي نميگيرند. شايد اعتماد به نفس كافي را ندارند و شايد هم فكر ميكنند براي به درآمد رساندن وبلاگشان هنوز زود است كه اقدام كنند. علت هر چه كه هست اين وبلاگ نويسها با اينكه امكانش را دارند ولي شروع به درآمدزايي نميكنند. اين بلاگرها بهتر است بدانند كه وقتي وبلاگشان به مرحله درآمدزايي برسد آنها هم تمايل بيشتري به ادامه كار وبلاگشان پيدا ميكنند و محتواي بهتري را هم توليد ميكنند. مشكلات بيشتري ميتونه باشه اما از مهم ترين مشكلاتي كه چرا كم تر شده وبلاگ نويسي اين موارد ميتواند باشد. چگونه از وبلاگ نويسي كسب درآمد كنيم؟ امروزه وبلاگها كاربردهاي بسياري دارند، حتي عدهاي از آن بهعنوان يك دفترچه خاطرات استفاده ميكنند و وبلاگ نويس رويدادهاي روزمرهي زندگي خود را در آن ثبت ميكند. بهطوركلي وبلاگها براي ارائهي مطالبي كه صاحب آن ميخواهد در فضاي مجازي در معرض ديد گذاشته شود، برخلاف ترتيب زماني ثبت آنها، به كار ميروند. به زبان سادهتر، آخرين پستي كه وبلاگ نويس آن را منتشر ميكند اولين مطلبي است كه خواننده مشاهده ميكند. مجموعهاي از متون، تصاوير، لينكها، صفحات اينترنتي و ويدئوها ميتواند از دسكتاپ و امروزه از موبايل وبلاگ نويس به وبلاگ او انتقال پيدا كند. وبلاگ علاوه بر استفادهي شخصي ميتواند به يك شركت، نهاد يا سازمان نيز تعلق داشته باشد و نويسندگان زيادي پستها و مطالب خود را در آن به اشتراك بگذارند. چنين وبلاگهايي ميتواند متعلق به روزنامهها و نشريات، دانشگاهها، دفاتر وكالت، مشاورين املاك و غيره باشد. بسياري از وبلاگها براي منظورهاي متفاوتي به كار گرفته ميشوند، براي مثال يك وبلاگ شخصي ميتواند براي تبليغ يك برند به كار گرفته شود، بسياري از تجار براي معرفي كسبوكار خود و نهايتاً فروش محصولاتشان، از كارهاي هنري، ويدئوها، تصاوير و فايلهاي صوتي مرتبط، در وبلاگشان استفاده ميكنند. برخي ديگر از وبلاگ نويسان علاوه بر تبليغ و فروش محصولات و خدمات خودشان، به معرفي و تبليغ كسبوكارهاي ديگر نيز ميپردازند و از اين راه كسب درآمد ميكنند. امروزه كسب درآمد در اينترنت براي افرادي تازه كار در دنياي اينترنت به خصوص اگر توانايي هاي ديگري هم داشته باشند بسيار ساده تر از گذشته شده است و گزينه هاي بيشتري هم براي كسب درآمد بوجود آمده است فقط كافيست يك وبلاگ داشته باشيد و شروع كنيد.به هر حال فكر مي كنم بد نباشد مروري بر روش هاي كسب درآمد موجود داشته باشيم. برنامه هاي تبليغاتي- در سال هاي اخير تعداد شركت ها و سازمانهايي كه از طريق ديگر وب سايت هاي و وبلاگ ها تبليغ مي كنند بسيار زياد شده است بدين ترتيب يك وبلاگ نويس كه معمولاً سرمايه زيادي هم ندارد بدون احتياج به بازاريابي مشتري خود را پيدا خواهد كرد و فقط با ارائه يك شماره حساب معتبر بين المللي و پر كردن يك فرم ثبت نام و پس از بررسي هايي كه از طرف ارائه دهنده تبليغات صورت مي گيرد كسب درآمد خواهد كرد در اين نوع تبليغات دارنده وبلاگ تبليغات متني را را براي بازديدكنندگان خود نمايش مي دهد و با هر كليكي كه بازديدكنندگان روي تبليغات متني مي كنند مبلغي به حساب وبلاگ نويس واريز مي شود. معروفترين سرويس از اين نوع Adsense است كه متعلق به غول اينترنتي گوگل مي باشد البته گوگل ايرانيان را تحريم كرده و نمي توانند از اين سرويس استفاده كنند. و از موفق ترين برنامه هاي تبليغات متني كه اخيراً به اين جمع اضافه شده اند مي توان به Chitika’s eMiniMalls و WidgetBucks و Text Link Ads اشاره كرد. و از ديگر شركت هايي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند مي توان به Azoogle Ads, Intelli Txt, DoubleClick, Tribal Fusion, Adbrite, Clicksor, AdHearUs, Kanoodle,Pheedo, TextAds, Bidvertiser, Fastclick,Value Click اشاره كرد. و اخيراً BlogAds به عنوان اولين سرويس ارائه دهنده تبليغات متني اختصاصي براي وبلاگ ها راه اندازي شده است. تبليغات براي كليد واژه ها: در صورتي كه از ترافيك حاصل از جستجوي طبيعي، آن طور كه انتظار داريد، نتيجه نمي گيريد، مي توانيد از كمپين هاي جستجوي پولي گوگل ادوردز استفاده كنيد. با سرمايه گذاري روي كليدواژه هاي درست، مي توانيد ترافيك قابل توجهي را به سوي وبسايت خود جذب كنيد. درآمد حاصل از تبديل هايي كه به واسطه ي اين ترافيك صورت مي گيرند، با مقدار سرمايه اي كه در اين سيستم صرف تبليغات كرده ايد برابر، يا از آن بيشتر است. به علاوه، سعي كنيد از آپشن هاي پيشرفته مربوط به مكان يابي، مروگرهاي موبايلي يا دسكتاپ، و هر آپشن ديگري كه به شما در جذب مخاطب هدف كمك مي كند، بهره بگيريد. برنامه هاي Affiliate (واسطه اي) – در اين روش يك شركت به عنوان واسط بين فروشنده اصلي (صاحب كالا) و فروشنده جزء (وبلاگ نويسان و صاحبان وب سايت ها) عمل مي كند و به ازاي فروش هر كالا درصدي از سود به فرشنده جزء يا وبلاگ نويس پرداخت مي شود در واقع فقط به ازاي فروش نيست روش هاي پرداخت نيز در بازاريابي معرف متفاوت است براي اين كه اطلاعات بيشتري در رابطه با اين سبكه بازاريابي به دست آوريد ميتواينداز پست بازاريابي معرف يا افيليت ماركتينگ استفاده كنيد. اين شيوه بيشتر به نفع صاحب كالا است چون حتي اگر جنسش فروخته نشود براي آن تبليغات مجاني كرده است. اما روي ديگر سكه وبلاگ نويسان و صاحبان سايت ها هستند كه اگر شركت واسط معتبر باشد درآمد نسبتاً خوبي مي توانند داشته باشند .البته در دنيا شركت هاي معتبر و قانوني هم وجود دارند كه از آنجمله مي توان به Amazon, Linkshare, Clickbank, Commission Junction و اولين شركت ايراني behcima.com اشاره كرد. و سود نسبتاً مناسبي هم به وبلاگ نويسان پرداخت مي كنند. تبليغات RSS – يكي از روش هاي جديد كه برخي وبلاگ نويسان از آن كسب درآمد مي كنند تبليغات RSSاست. و برخي از وبلاگ نويسان از اين طريق به موفقيت هاي كوچكي دست پيدا كرده اند. اما هنوز بنده نشنيده ام كه وبلاگ نويسي به اين شيوه درآمد هنگفتي بدست آورده باشد. اما فكر مي كنم در آينده منبع درآمد خوبي باشد. مقاله اي با موضوع : بازاريابي معرف چيست ؟ (Affiliate Marketing) ميتواند به شما كمك كند حمايت مالي- در اين روش يا خودتان شركت يا فردي را پيدا مي كنيد كه محصولاتش را در وبلاگ خود تبليغ كنيد و يا آن شركت وبلاگ شما را پيدا مي كند و سفارش تبليغ مي دهد و به اين ترتيب با پرداخت هزينه اي شما براي او به روش هاي مختلف تبليغات مي كنيد حتي بعضي از شركت ها كل فضاي تبليغاتي يك وبلاگ را خريداري مي كنند مثلاً اگر كل تبليغاتي كه به صورت ساليانه مي توانيد در يك وبلاگ انجام دهيد ۲ ميليون تومان باشد، اين مبلغ را دريافت كرده و براي يك سال اختصاصاً براي آن شركت تبليغ مي كنيد. كه در اين روش هم تبليغات دهنده سود مي برد ( چون بدون رقيب و اختصاصي تبليغ مي كند و در عين حال مي تواند از تخفيف هاي معمول براي تبليغات بلند مدت و پرتيتراژ رسم است استفاده خواهد كرد.) و هم وبلاگ نويس چون انرژي خود را بر روي بهينه سازي وبلاگ خود مي گذارد. يكي ديگر از روش هاي معمول اين است كه كمپاني هاي بزرگ مبلغي را به نويسندگان وبلاگ هاي پر بازديد پرداخت مي كنند تا براي معرفي محصول جديد آنها مطلب بنويسد و به اين ترتيب آنرا به بازديد كنندگان خود معرفي كنيد. فكر مي كنم اين روش در ايران كارايي زيادي داشته باشد چون ما در ايران قانون محكمي براي حمايت از نويسندگان اينترنتي نداريم و حاصل زحمات چندين ساعته و تخصص چندين روزه در عرض چند ثانيه به وفور كپي مي شود و در اينترنت پخش مي شود البته الان با الگوريتم هاي گوگل در پنالتي گوگل قرار ميگيريد اگر از مطالب كپي شده استفاده كنيد. مقاله اي با موضوع : چگونه اسير پنالتي گوگل نشويم(لينك هاي غير طبيعي) ميتواند به شما كمك كند دارايي هاي ديجيتال – روزانه تعداد وبلاگ هايي كه كار هاي ديجيتال خود مي فروشند بيشتر مي شود كه از آنجمله مي توان به e-book ها و دوره هاي آموزشي و سمينار هاي از راه دور اشاره كرد. كه البته اين روش هم نياز به اجراي دقيق قانون كپي رايت دارد. شبكه وبلاگ نويسي – يكي از روش هاي موثر كه امروزه زياد به چشم مي خورد. اتحاد چندين وبلاگ كوچك است. به اين صورت كه چندين وبلاگ نويس درباره موضوعي مشترك يا نزديك به هم شروع به نوشتن مي كنند. و به يكديگر لينك مي دهند و گاه هر كدام از آنها دو يا چند وبلاگ را به طور همزمان اداره مي كنند. و براي جذب حاميان مالي هم به صورت مشترك بازار يابي مي كنند و وقتي كه يك مشتري پيدا كردند به صورت گروهي براي فروش كالا يا خدمات او كار مي كنند. اين افراد به صورت گروهي كار مي كنند بنابراين يك شبكه قوي بوجود آورده اند كه هم خواننده را راضي نگه داشته اند و هم مي توانند به طور موثري تبليغات كنند و حامي مالي خود را راضي نگه دارند البته درآمد آنها هم تقسيم مي شود ولي آنها مي توانند از روش ها متنوعي براي كسب درآمد استفاده كنند. عده اي هم كه وب سايت دارند افرادي را استخدام مي كنند كه وبلاگ نويسند و از آنها مي خواهند درباره وب سايت آنها مطلب بنويسند و به سايت آنها لينك بدهند. و به اين صورت يك شبكه حمايتي مي سازند. موقعيت هاي شغلي – در سراسر دنيا رسم است كه وبلاگ نويسان موفق توسط روزنامه ها، مجلات، وب سايت هاي بزرگ و ساير سازمان هاي خصوصي يا دولتي استخدام مي شوند يا قرار داد هايي با آنها بسته مي شود و خدمات آنها براي يك دوره مشخص خريداري مي شود. به اين ترتيب براي وبلاگ نويسان موقعيت هاي شغلي جديد و مناسبي بوجود خواهد آمد. استراتژيهايي كسب درآمد از وبلاگ نويسي فهرست ايميل مناسب خود را تهيه كنيد وقتي وبلاگ خود را راهاندازي كرديد، زمان كافي را به تهيهي يك ليست ايميل كامل از مخاطبان مطلوب خود اختصاص دهيد. تا زماني كه مطالب خود را در معرض ديد افراد مناسب نگذاريد، وبلاگتان براي شما سودآور نخواهد بود. مقاله اي با موضوع : ۷ گام براي راهاندازي كمپينهاي تبليغاتي ايميل ماركتينگ ميتواند به شما كمك كند نكاتي در مورد ليست ايميل: ميتوانيد در ازاي ملحق شدن افراد به ليست ايميلتان، كتابهاي الكترونيكي يا ويدئوهاي آموزشي را بهصورت رايگان بهعنوان پيشنهادهاي تشويقي در اختيار آنها بگذاريد. آدرس ايميل بهتنهايي براي شما چندان سودمند نيست، سعي كنيد نام صاحبان آن ايميلها را نيز به دست آوريد. از روشهاي مختلف به دست آوردن سرنخهاي بازاريابي استفاده كنيد. ميتوانيد يك گزينه در نوار كناري وبلاگ خود قرار دهيد و يا با ايجاد يك پاپآپ مخاطبان را به صفحهي خود ارجاع دهيد در ايجاد روابط بادوام با اعضاي ليست خود بكوشيد بسياري از وبلاگ نويسان اعتقاد دارند هرچه ليست ايميل بزرگتري داشته باشند احتمال موفقيت آنها بيشتر است؛ البته اين واقعيت دارد، ولي كيفيت و نحوهي ارتباط شما با اعضاي فهرستتان بسيار مهمتر است. داشتن يك ارتباط مفيد و مؤثر با ۵۰۰ نفر بسيار سودمندتر از داشتن روابط ناكارآمد با ۵۰۰۰ نفر است. به خاطر داشته باشيد كه ارزش يك وبلاگ تنها به ارائهي مطالب باكيفيت نيست، حمايت مخاطبان از اين مطالب نيز اهميت ويژهاي در ارزشمندي و موفقيت يك وبلاگ دارد. آنچه مخاطبانتان ميخواهند را در اختيارشان قرار دهيد: مخاطبان خود و نيازهاي آنها را بشناسيد و تا جايي كه ميتوانيد اطلاعاتي كه به دنبالش هستند را در اختيارشان بگذاريد. يكي از راهكارهايي كه ميتوانيد بهواسطهي آن، روابط مستمر و هميشگي با مخاطبان خود ايجاد كنيد، ارسال يك سري ايميلهاي مرتبط و سودمند با استفاده از نرمافزارهاي بازاريابي ايميلي به آنهاست. شما همچنين ميتوانيد در رابطه با موضوع دلخواه در زمان دلخواهتان به اعضاي ليست خود پيام انبوه ارسال كنيد. هويت مستقل خود را به اثبات برسانيد شما بايد هويت مستقل خود را نهتنها بهعنوان يك وبلاگ نويس بلكه بهعنوان يك متخصص در زمينهي حرفهاي خود، به اثبات برسانيد. در اين رابطه به نكات زير توجه كنيد: هميشه سعي كنيد داستان جذابي براي گفتن داشته باشيد. سخنراني در يك كنفرانس يا رويداد تجاري براي شما بسيار مفيد خواهد بود. ملاقاتي را ترتيب دهيد كه شخصي در رابطه با تخصصتان با شما مصاحبه كند. عكسهاي حرفهاي از خودتان منتشر كنيد. عكسهاي خود را كنار عكس متخصصين و افراد مشهور منتشر كنيد. يك ويدئو درست كنيد و در آن در مورد يك موضوع جذاب توضيح دهيد. اين ويدئو را در وبسايت خود منتشر كنيد. يك كتاب بنويسيد. اين نهايت كاري است كه براي اثبات تخصص خود ميتوانيد انجام دهيد. هيچ راز پنهاني در مورد متخصصين و در ارتباط با جايگاهي كه به آن رسيدهاند وجود ندارد. دليل اينكه بسياري از وبلاگ نويسان به موفقيت رسيدهاند رعايت اصول وبلاگ نويسي و ارتقاي تجارت خود در فضاي مجازي است. به خاطر داشته باشيد هيچ راه ميانبري براي موفقيت وجود ندارد، تنها تلاش و پشتكار و انتخاب مسير درست ميتواند شمارا در رسيدن به مقصد ياري رساند. نكات زير نيز ميتوانند در تسريع موفقيت شما سودمند باشند: سعي كنيد اطلاعات موردنياز مخاطبان خود را بهصورت مستمر به آنها ارائه دهيد. همهي كارها را بهتنهايي انجام ندهيد از كمك سايرين نيز استفاده كنيد. فعاليتهاي وبلاگ خود را بهطورجدي پيگيري كنيد و به آن بهعنوان يك تفريح نگاه نكنيد. البته اين به معناي اين نيست كه نميتوانيد فعاليتهاي خود را بهگونهاي جذاب و سرگرمكننده انجام دهيد! نتيجه گيري: نتيجه اينكه اميدوارم با نوشتن اين مطلب حداقل توانسته باشم در روشن كردن مشكلات در وبلاگ نويسي اين راه قدم كوچكي برداشته باشم. اما فقط مشكلات نبود مزاياي وبلاگ نويسي و كسب درآمد از وبلاگ نويسي هم شايد تونسته باشه نظر شما رو نسبت به وبلاگ نويسي تغيير بده. شما نيز اگر در اين مورد نظري داريد يا فكر ميكنيد در اين زمينه اشتباه ميكنم يا توضيحي داريد كه به اين مقاله اضافه كنيد و يا راه حلي به ذهنتان ميرسد خيلي خوشحال ميشوم آن را در بخش ديدگاهها بنويسيد تا ديگران هم با خواندن ديدگاههاي شما درك بهتري از اين مسئله پيدا كنند. به زودي مسابقه بزرگ وبلاگ نويسي اوكس تيم. Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps. آيا اين پست مفيد واقع شده است؟ بلي
شنبه ۲۲ مهر ۹۶ ۱۷:۵۶ ۲ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است